Sunday, March 13, 2011

Laman Motivasiku

Demi Masa

Demi Masa...Sesungguhnya manusia kerugian.
Melainkan yang beriman dan yang beramal soleh......

Tetiba aku teringat rangkap lagu nasyid yang popular satu ketika dahulu 'Demi Masa'-Raihan.
Rangkap ini diambil dari surah Al-'Asr (Demi Masa).

Sudut inilah yang sentiasa mengingatkan aku tentang kepentingan masa. Tapi kenapalah aku sentiasa lupa dengan kepentingan masa, Kadang-kadang aku sentiasa alpa dengan apa yang paling penting perlu aku buat dalam hidup ini pada waktu ini.

So..satu hari tu, aku tengah jalan-jalan dekat K4, pastu aku ternampak jam dinding yang betul2 menarik perhatian aku. Apa lagi aku terus sambar la..lgpun xdela mahal pn..RM10 hengget je..Ala, apalah nak dibandingkan nilai 10ringgit 2 dengan nilai yang tertulis kat jam 2 kan..

Apapun Past is Past..Kita dah tak perlu nak menyesal apa yang telah berlaku. Sebaliknya kita perlu jadikan ia suatu iktibar agar nadi kesedaran kita tentang masa terus memacu kehadapan dengan lebih pantas.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...