Wednesday, March 16, 2011

Persoalan Dalam Mencari Turning Point??

Turning Point? Halatuju? Impian? Matlamat? Kejayaan?
Apakah pengukuran bagi semua benda kat atas itu?
Adakah aspek ini yang perlu ada dalam hidup kita?

Persoalannya, Apakah itu Turning Point??? 
  
Turning Point memerlukan seseorang untuk Tune Up potensi dalam diri sendiri. Selepas dah mencapai tahap tersebut barulah boleh ke next step. kini, aku pun masih berada di tahap tersebut. Mencari konklusi dalam erti Turning Point.....


So, aku rasa..Inilah jawapannya, Turning Point yang perlu kita buat terlebih dahulu sebelum Tune Up diri adalah
AL-QURAN....


Betul tak??????? 

Tak perlu nak cari buku pasal tips2 kejayaan or sebagainya (aku pun sama gak 2X5). Aku pun beli gak buku motivasi. Konon2 nya nak cari semangat la...erm..hampeh..Tetapi bukanlah bermaksud aku nak banned dari beli buku-buku cam tu. Tetapi pokok pangkalnya mende nie adalah solution paling berkesan dan paling mujarab dalam menyelesaikan setiap kerungsingan yang kita dapat.

 Kadang-kadang banyak gak silap aku dalam mengabaikan BUKU yang paling agung daripada Allah s.w.t melalui junjungan tinggi Rasulullah s.a.w.

Awal2 lagi Allah telah berfirman:
Kitab (Al Qur’an) ini tidak ada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertakwa, (Surah Al - Baqarah : Ayat 2)

Sebenarnya benda yang aku tulis nie, bukanlah nak tunjuk pandai or nak menunujukkan aku nie jenis yang alim. Tetapi hanyalah untuk mengingatkan diri sendiri dan share dengan anda semua. Satu lagi, pada fikiran aku...bila da tulis cam ni kenalah aku buat apa yang kita tulis.

Dan aku pernah dengarlah, setiap apa yang kita tuturkan or tuliskan. Sebenarnya menjadi doa kepada kita..Amin..

Oklah, da nak masuk tidur..nnt terlepas lak solat subuh..

Salam semua

*Kalau post aku ini ada tersalah bagi interpretasi or ape2 yang tak memuaskan hati sesetangah pihak, silalah bagi tunjuk ajar.TQ



6 comments:

  1. al-Quran, tak lapuk dek hujan, tak tertelan dek zaman.
    yup, turning point yg plg baik. =)

    ReplyDelete
  2. pgg 2 benda...al quran dan al hadis...xkan sesat..itu kata nabi..

    ReplyDelete
  3. insyaAllah bro..sama2 la kite jaga baik2 Al-Quran dan As-Sunnah

    ReplyDelete
  4. betul tu bro... terima kasih jga peringatan ini utk aku... heee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...